Wednesday, August 22, 2007

lately...

Hari ni aku masuk awal ke ofis, tapi aku dah tau aku masuk awal pun aku bukan ade keje nak buat.Keje aku kat ofis ni memang tak banyak, bosan jugak kadang-kadang tu. Bila takde keje, mulalah fikiran aku ni melayang entah ke mana. Pastu, boss pulak masuk awal, selalu after lunch baru masuk. Rupanya die nak bagi aku appraisal form...adoiii, kena fill up appraisal form lah pulak.
Aku sebenarnye tak seronok sangat keje kat ofis aku ni. Kenapelah susah sangat nak cari tempat keje yang betul2 aku seronok dan comfortable. Dulu ade tempat yang macam ni, tapi gaji pulak kecik...tu sebab aku carik keje lain tu.

Aku dulu janji ngan diri aku sendiri mesti kawin dalam tahun 2000...hahhahaha, ni dah 2007 pun tak kawin2 lagi. Apalah nasib aku, payah betullah...
Mase aku pegi kenduri kawin kat kampung aku hari tu, makcik aku cakap ade orang berkenan kat aku.So in order tak nak kecikkan hati makcik aku, aku pun cakap ok.
Tetibe kat kenduri tu makcik aku tarik aku ke tepi ajak aku gi kat satu meja ni. Aku ingat die nak cakap details pasal ni, rupa-rupanya makcik aku ni bawak aku gi jumpe ngan sorang makcik ni. Makcik aku pun kenalkanlah aku ngan makcik ni. Dengan aku yang dah merah muka kat situ, salam lah ngan makcik tu. Dan makcik tu dengan selambenya cakap kat aku 'Ha, nilah anak makcik...' Aku pun toleh and senyum je lah. Pastu aku pun terus blah. Pastu petang tu plak, siaplah cousin2 aku call tanye nak ke tak nak. Aku dengan terus terangnye cakap tak nak.
hhmmm....salah ke bile aku cakap tak nak? Mesti die org cakap apsal lah aku ni taknak, dahlah tak kawin2 lagi, orang berkenan pun tak nak. Ntahlah, pade aku yang berkenan kat aku, mak dia, bukan anak dia. Sebab aku tengok tak de effort pun dari anak dia. Tiba-tiba aku rase aku tak ready untuk semua ni. Lagilah ngan orang yang sekampung. Ada sedikit phobia dengan orang yang sekampung.

Dulu aku sangat pelik kenapa orang tak boleh nak accept orang baru dalam life masing-masing. Aku ade sorang kawan lelaki and kite orang boleh dikatakan close. Dia ni divorcee, aku pelik sangat mase dulu kenapa dia ni tak boleh nak teruskan life dia dengan orang lain. Teruskan je lah, ape susah, lupakan the ex. Sekarang baru aku faham ape yang dia rase, macamana dia tak boleh nak 'let go' the ex. Nak compare situasi aku ngan dia, memang berbeza dan dia lagi berat menanggung sakit sebab dia dah kawin ngan ex dia. Aku plak, tak sempat kawin lagi. Tak sempat kawin pun dah rase macam ape yang aku rase, apalagi kalau dah kawin.

Hari tu ade satu malam aku mimpi K datang balik kat aku. Dia siap bawa anak lelaki dia. Aku tanye, kenapa u datang balik, then dia cakap 'L mesti terima semua orang dalam hidup i, so dia mesti terima kalau i sayang u'. L ialah isteri K.
Aku terjaga lepas tu. Senangnye dia cakap...tapi itu mimpi je..aku ingat kalau aku sambung tidur balik, boleh sambung mimpi tu..tapi tak bersambung pun...ciss...
Semalam aku dok tengok gambar2 dalam pendrive aku, ade terselit gambar K, aku save mase dia email aku gambar die mula2 dulu...hhmmm, takdelah hensem, tapi apsal lah aku boleh tersangkut kat mamat ni. Tapi dia memang memenuhi 85% kriteria lelaki yang aku nak...pasal tu kot.

yes..tonite ade grey's anatomy...i watch it coz burke really resembles K in so many ways...except that K is the white version of burke... :)

1 comment:

Anonymous said...

Salam to kBlur....read yr story. Sad, huh? Same like my life. Just came back from a wedding. Dont know what happened but I cried in my car, while driving. Suddenly I felt so lonely. Suddenly I thought that I would be realllly lonely when it's time for my parents to leave the world. They are already old and I have to be prepared. I dont have anyone. And the same Q pops up every time I attend wedding. Every Hari Raya and also throughout bulan Syawal, frens would make their children Q in front of me and ask for duit raya. Sad ! I wish I could do the same but I dont have any children. Even if I get married next year, the chances of me getting a baby is very slim. Old already la to produce. ha (sigh). What to do, stay at home only la. Watch Dr. House / Smallville / ER.